Με τίτλο “Μια αναγκαία απάντηση γύρω από το ζήτημα του αντιφασισμου στις σχολές, τα γεγονότα στις 13/4 στους Η.Μ.Μ.Υ. και το δημοσίευμα υπέρ του καθηγητή Γ. Παύλου στις 19/5“, το σχήμα των “Λεγεωνάριων Κουρσάρων” της ΕΑΑΚ κοινοποίησε την ακόλουθη ανακοίνωση:

EAAK-legeonarioiΠαίρνοντας τα πράγματα από την αρχή, τον τελευταίο χρόνο με αφετηρία την εξεταστική του Ιουνίου του 2015 οι φοιτητές του τμήματος ΗΜΜΥ διαπιστώσαμε ότι υπάρχει πρόβλημα με το μάθημα Φυσική 2(2ο εξάμηνο)του καθηγητή Γεώργιου Παύλου.

Αναφερόμαστε σε ποσοστό επιτυχίας της τάξης του 0% στην εξέταση, στην εκμετάλλευση φοιτητών για να εκδώσει συγγράμματα δωροδοκώντας τους με βαθμούς ή και χρήματα, που τελικά δεν πήραν ποτέ.

Είναι ξεκάθαρο πως όταν το σύνολο των φοιτητών αποτυγχάνει, τότε η ευθύνη για την αποτυχία μάλλον βαραίνει τον καθηγητή και δεν ευθύνεται η έλλειψη «αγάπης» των φοιτητών για την γνώση όπως ισχυρίζεται ο κ. Παύλος.

Από Σεπτέμβρη η κατάσταση εντάθηκε αφού λόγω συνταξιοδοτήσεων και αδυναμίας πρόσληψης διδακτικού προσωπικού ανατέθηκαν στον κ. Παύλο τα μαθήματα της Φυσικής 1 (1ο εξάμηνο) και όλα τα δυνατά μαθήματα επιλογής του 1ου εξαμήνου.

Ποια κατάσταση αντιμετωπίσαμε όμως;

Παρουσίες στις διαλέξεις (κάτι που δεν προβλέπεται αλλά είναι και κεκτημένο του φοιτητικού κινήματος να μην υφίστανται), υποχρεωτικές εργασίες την ώρα της διάλεξης (ώστε να παίρνονται οι παρουσίες αλλά να βγει και η ανανεωμένη έκδοση του βιβλίου), χαώδης διάταξη ύλης που δε συμβάδιζε με το περίγραμμα ύλης του προγράμματος σπουδών, κακογραμμένες και πρόχειρες σημειώσεις στην ηλεκτρονική πλατφόρμα, συνεχείς προσβολές και στοχοποίηση φοιτητών, αυταρχική συμπεριφορά, φασιστική και συνομωσιολογική ρητορεία…

Φτάνοντας σε ένα τέλμα αποφασίσαμε πως η λύση θα ερχόταν μέσα από τις συνελεύσεις μας. Κίνηση πολύ θετική, η οποία απέκτησε μαζικά χαρακτηριστικά και απέδειξε πως η υπεράσπιση των συμφερόντων μας και η λύση στα προβλήματά μας δε μπορεί παρά να δοθεί μέσα από τις συλλογικές διαδικασίες κόντρα στον ατομικό δρόμο που προσπαθούν να μας επιβάλουν.

Στην πρώτη συνέλευση συγκεκριμένα υπήρξε μια μικρή ομάδα φοιτητών η οποία υπερασπίστηκε τις πρακτικές του εν λόγω καθηγητή πράγμα σεβαστό, αλλά και ένας φοιτητής που υπερασπίστηκε τις φασιστικές του θέσεις. Στις αποφάσεις των συνελεύσεων στους ΗΜΜΥ,οι οποίες υιοθετήθηκαν από το Σύλλογο Φοιτητών Ξάνθης, ήταν εξαρχής ξεκάθαρο ότι δεν θα ανεχτούμε αυτόν τον τρόπο διδασκαλίας και όποια προβλήματα δημιουργεί στην καθημερινότητά μας αλλά και ότι δεν θα δώσουμε περιθώριο να αναπτύσσονται φασιστικές ιδέες στο πανεπιστήμιο.

Εν συνεχεία, ο κ.Παύλος προσπάθησε να καταστείλει το κλίμα αναβρασμού που επικρατούσε στη σχολή. Από τη μία απειλώντας με μηνύσεις κινητοποιούμενους φοιτητές και καλώντας σε αντισυγκεντρώσεις μαζί με αυτή την ομάδα στις κινητοποιήσεις που είχαν οριστεί. Από την άλλη περνώντας φοιτητές στα μαθήματά του (μετά το πέρας της εξεταστικής) για το φαίνεσθαι και για την εκτόνωση της κατάστασης.

Ύστερα από τη μαζικότατη κινητοποίηση στη συνέλευση του τμήματος καθηγητών, ορίστηκε από τους ίδιους επιτροπή η οποία θα εξέταζε το ζήτημα. Είχε παραδοθεί στην επιτροπή, από πλευράς φοιτητών, αρχείο με όλα τα email που είχαν σταλεί ως τότε από τον ίδιο και περιείχαν εκβιαστικό ή προσβλητικό περιεχόμενο, όπως και τα κείμενα που έχει υπογράψει τα οποία αναφέρονται στο μεταναστευτικό ζήτημα και περιέχουν ρατσιστικό περιεχόμενο (είναι αναρτημένα στο διαδίκτυο).

Έχει ουσία να αναφέρουμε πως στην ερώτηση της επιτροπής προς αυτόν γιατί στο βιβλίο του υπάρχει η φράση «δεν κατάλαβα τι γράφει εδώ» απάντησε ότι η ερώτηση τον προσβάλλει, όπως και στην ερώτηση γιατί δεν υπάρχει βιβλιογραφία η απάντηση ήταν «το ξέχασα». Έχει επίσης ουσία να αναφέρουμε ενδεικτικά πως έχει χαρακτηρίσει τους φοιτητές με διάφορα επίθετα όπως «σκύλα, ανέραστη», «βρωμοκύπριος ούφο», «έχεις σκουλαρίκι στο αυτί μήπως έχεις και στο μυαλό», κ.ά.

Όσο λοιπόν έτρεχε το συγκεκριμένο ζήτημα, στη σχολή των Η.Μ.Μ.Υ εμφανίστηκαν σε αφίσες αριστερών δυνάμεων, μια σειρά από ναζιστικά σύμβολα (σβάστικες) αλλά και συνθήματα όπως «Ζήτω η 21η Απρίλη» (επέτειος της χούντας) και «Μόνο χρυσή αυγή ρε». Επιπλέον αφίσες του σχήματος που αφορούσαν το μεταναστευτικό προσφυγικό και είχαν αντιρατσιστικό-αντιφασιστικό περιεχόμενο εξαφανίστηκαν από τον τοίχο μας.

Είναι βέβαιο, πως όλα αυτά ήρθαν ως απότοκο του κλίματος άνεσης που είχε δημιουργηθεί στη σχολή σε σχέση με τις φασιστικές τοποθετήσεις που εκφράζονταν τόσο από τον συγκεκριμένο καθηγητή όσο και από το «ψυχοπαίδι» του. Να επισημάνουμε εδώ πως ο κ. Παύλος διατηρούσε εργαστήριο φιλοσοφίας αυτοπροσδιορίζοντας τον εαυτό του ως καθηγητή Φιλοσοφίας, καθώς επίσης και πως είχε ζητηθεί επανειλημμένα από τον φοιτητή να αποχωρήσει από τις συνελεύσεις μας τόσο λόγω της τοποθέτησής του όσο και λόγω της σχέσης του με τον κ. Παύλο.

Για εμάς το πανεπιστημιακό άσυλο είναι χώρος προάσπισης κοινωνικών αγώνων, εφαλτήριο κινημάτων, χώρος πολιτικοποίησης και αμφισβήτησης και είναι φανερό πως οι φασιστικές φωνές δεν έχουν λόγο.

Οι φασίστες εξ ορισμού τάσσονται ενάντια στα συμφέροντά μας, ενάντια στις δημοκρατικές διαδικασίες και στις διεκδικήσεις μας, είναι τσιράκια των από πάνω, στρέφονται ενάντια σε εξίσου πληττόμενες ομάδες (μετανάστες, ομοφυλόφιλους κτλ),

ΔΕΝ πρόκειται για ακόμα μία τοποθέτηση στην οποία οφείλουμε να δίνουμε χώρο είτε συμφωνούμε είτε διαφωνούμε. Γι’ αυτό εξάλλου και τα καταστατικά των φοιτητικών συλλόγων που έχουν προκύψει από τη μεγαλύτερη όξυνση του φοιτητικού κινήματος (Πολυτεχνείο ΄73) δεν επιτρέπουν φασίστες ως μέλη.

Από την πλευρά μας, οριοθετημένοι από λογικές που αντιλαμβάνονται τον αντιφασισμό ως εκτονωτικό μέσο θεωρούμε πως η αντιφαστική πάλη στο σήμερα είναι κάτι παραπάνω από αναγκαία. Με τη φασιστική απειλή στη χώρα μας να παραμονεύει, σε γείτονες χώρες όπως η Ουκρανία να έχει εδραιωθεί, με το δολοφόνο του Παύλου Φύσσα, Γιώργο Ρουπακιά να κυκλοφορεί ελεύθερος, θεωρούμε κάτι πάρα πάνω από επικίνδυνο το να επιτρέψουμε σε οποιονδήποτε φασίστα να ορθώνει φασιστική τοποθέτηση, να δρα και να κάνει προπαγάνδα, ιδιαίτερα σε ένα κοινωνικό χώρο τον οποίο το ίδιο το φοιτητικό κίνημα φρόντισε να προφυλάξει.

Θεωρούμε πως ο αντιφασιμός αποτελεί κεκτημένο του φοιτητικού κινήματος και οποιαδήποτε τοποθέτηση αυτό το παραβλέπει αποτελεί ουσιαστικά ένα πισωγύρισμα για τους αγώνες του φοιτητικού κινήματος και της νεολαίας, μετρώντας τελικά βήματα πίσω. Αυτό όμως δε σημαίνει πως τα αντιφασιστικά αντανακλαστικά εντός του πανεπιστημίου μπορούν να είναι αποκομμένα από την πολιτική ζωή εντός του και αυτό αποδεικνύεται με το χειρότερο τρόπο από τα γεγονότα στη σχολή μας στις 13 Απρίλη.

Ας αναρωτηθεί καλύτερα όποιος υποστηρίζει τον Παύλο και τα λεγόμενά του αν είναι φασιστικό σε ένα κείμενο να γράφεται επί λέξει «Μιμηθείτε τον Κασιδιάρη…..τον Ιωάννη Μεταξά», να λέγεται στα αμφιθέατρα ότι η ομοφυλοφιλία είναι αρρώστια του εγκεφάλου, να γράφεται σε κείμενο ότι οι πρόσφυγες θα δημιουργήσουν φυτώρια τζιχαντιστών, να προτείνεται η φύλαξη των συνόρων από το στρατό ώστε να αποτρέπεται η είσοδος τους (πώς άραγε;), να ειπώνεται πως άνθρωποι που εγκατέλειψαν τα πάντα για να γλιτώσουν από τη μία από το ISIS και από την άλλη από τους δυτικούς βομβαρδισμούς είναι πράκτορες της mossad.

Αναφέρεται στο κείμενο, οι δράσεις του στην Ανατολική Μεσόγειο και το “έργο” του, το οποίο εκπονείται μέσα από τις ΜΚΟ που διατηρεί.. Και αναρωτιόμαστε τελικά, αντιστρέφοντας το ερώτημα πώς γίνεται να είναι ο ίδιος αυτός άνθρωπος ο οποίος εντός της καθημερινότητάς του φέρει άλλη τοποθέτηση και στάση ζωής από αυτή που προβάλλει μέσα από τις δράσεις των οργανώσεών του και τελικά γιατί να διατηρεί αυτές τις οργανώσεις…

Βέβαια όσοι υπογράφουν το κείμενο υποστήριξης στον Παύλο, είναι οι ίδιοι (στην πλειοψηφία τους) που συνυπογράφουν και τα παραπάνω.

Αναρωτιόμαστε δε, ποιος τους έχει τροφοδοτήσει με αισχρά ψεύδη (ενδεικτικά ποτέ δεν κυκλοφορήσαμε με βαριοπούλες -όπως μπορεί να τιτλοφορεί το κείμενο σε ορισμένα site-, δεν ήμασταν καν παρόντες(!) στα γεγονότα της Αρχιτεκτονικής, δεν ασκήσαμε βία σε κανένα καθηγητή ή φοιτητή και επίσης κανείς φοιτητής δεν έμεινε …κουτσός όχι για ορισμένες μέρες αλλά ούτε για ώρες).

Επίσης, αναρωτιόμαστε πώς ένας ιερέας από τον Καναδά ή το Δουβλίνο γνωρίζει τι συνέβη στη σχολή μας ή δίνει πολιτικό άλλοθι στους φασίστες και στο μέντορά τους. Τέλος, καμία έκπληξη δε μας προκαλεί το όνομα ΤΣΑΜΠΑΖΗ ΧΡΙΣΤΙΝΑ στους υπογράφοντες. Τυγχάνει να είναι συνήγορος υπεράσπισης του Ρουπακιά (δολοφόνος του Παύλου Φύσσα), συνήγορος της Θέμιδος Σκορδέλη (στέλεχος της Χρυσής Αυγής) στην υπόθεση μαχαιρώματος Αφγανού υπηκόου τον Σεπτέμβριο 2011, με τις … 8 αναβολές, με την βεβαίωση περί «ψυχιατρικών προβλημάτων» από τον χρυσαυγίτη ψυχίατρο Κώστα Παρασχάκη, υποψήφιο βουλευτή της Χρυσής Αυγής στο Νομό Λασηθίου.

Επίσης η Τσαμπάζη ήταν μία εκ των δύο δικηγόρων που υπερασπίστηκαν στο Ναυτοδικείο τους 39 άνδρες του Λιμενικού που φώναζαν τα συνθήματα «Το αίμα σου θα χύσουμε γουρούνι Αλβανέ» και «Τους λένε Αλβανούς, τους λένε Σκοπιανούς, τα ρούχα μας θα φτιάξουμε με δέρμα απ’ αυτούς».

Ερωτήματα βέβαια μας εγείρονται και για το γεγονός ότι η Χρυσή Αυγή μέσω του βουλευτή της, εκλεγμένου στο Κιλκίς, έδειξε ενδιαφέρον για το “περιστατικό” και κατέθεσε σχετική ερώτηση στη βουλή με αφορμή το συγκεκριμένο δημοσίευμα γκεμπελικής λασπολογίας, που μια χαρά τη βολεύει.

Αυτές είναι οι συμμαχίες του κ. Παύλου λοιπόν στην προσπάθειά του να επιτεθεί στο σχήμα μας. Κείμενο το οποίο είναι συνεταγμένο κατά βάση από τον ίδιο αν όχι εξ ολοκλήρου, να φαίνεται χρήσιμο στα χέρια των νεοναζί για την κατ΄εξακολουθηση επίθεσή τους στην Αριστερά και στους αγωνιστές.

Και αυτό έρχεται, φυσικά, ως ένα ακόμα λογικό απότοκο της τοποθέτησής του, ως μία ακόμη απόδειξη πως είτε το παραδέχεται είτε όχι, η στάση του και τα λεγόμενα του συμβαδίζουν με αυτά των φασιστών.

Αντιλαμβανόμαστε την αγωνία του εν λόγω καθηγητή να διατυμπανίσει την “παραβατικότητα” του πολιτικού μας μορφώματος. Όπως και τα εκβιαστικά email τα οποία ούτε λίγο ούτε πολύ μας εγκαλούσαν σε δημόσια συγγνώμη προς το πρόσωπό του και σε παύση της συνδικαλιστικής μας δράσης, ώστε αυτός να “προσπαθήσει” να αποσυρθούν οι μηνύσεις που έχουν κατατεθεί προς δύο μέλη του σχήματός μας και σε έναν ακόμα αγωνιζόμενο φοιτητή, λαμβάνοντας έτσι ξεκάθαρα ηθική ευθύνη για αυτές τις μηνύσεις.

Όμως αυτό το κατασυκοφαντικό άρθρο υποστήριξης, εν τέλει το μόνο που κάνει είναι να ενισχύει αυτό που τόσοι φοιτητές διαπίστωσαν με τον κ.Παύλο και τον ακόλουθό του. Το ότι δηλαδή αναπαράγεται η φασιστική ιδεολογία μέσα στις σχολές καθιστώντας τον πολιτικά υπεύθυνο για τους ψευδείς ισχυρισμούς τους.

Για το φοιτητικό κίνημα ήταν πάντα σαφές πως οι αγώνες του θα ξεριζώσουν το φασισμό από τις σχολές και η σύνδεσή τους με τους λαϊκούς αγώνες θα είναι το πραγματικό ανάχωμα στον φασισμό. Το 2016 δε θα επαναλάβουμε τα λάθη της δεκαετίας του ’30. Κανείς δε μπορεί να πει «δεν ήξερα». Ή με τους φασίστες και τους εξουσιαστές, ή με τα κινήματα και το λαό για μια ελεύθερη και ειρηνική ζωή!