Την απαγόρευση διέλευσης μεγάλων φορτηγών και βαρέων οχημάτων από το παράπλευρο δίκτυο των μεγάλων δρόμων , όπου αποφεύγουν τα διοδια, προβλέπει τροπολογία του Υπουργού Μεταφορών Χ. Σπίρτζη που πέρασε από τη Βουλή.

Αναφερόμενος ο Υπουργός στην τροπολογία σε εκδήλωση που έγινε στην Καβάλα, σημείωσε ότι δίνεται τέλος στην τριτοκοσμική εικόνα και στα ατυχήματα που σημειώνονται εξαιτίας της διέλευσης των φορτηγών, όπως συμβαίνει στην περιοχή της Θράκης με την Εγνατία Οδό.

Με την ίδια τροπολογία καθιερώνεται βινιέτα (κάρτα διοδίων) για όλα τα οχήματα σε όλες τις εισόδους της χώρας, ώστε να αποφεύγεται η χρήση των παράπλευρων οδών ενώ ενοποιούνται τα ηλεκτρονικά συστήματα των αυτοκινητοδρόμων και θεσπίζεται δημόσιος μηχανισμός ελέγχου.

Με το συνδυασμό ηλεκτρονικού συστήματος για πληρωμή αναλογικών διοδίων με βάση τα χιλιόμετρα που διανύει το κάθε όχημα σε  συνδυασμό με τη βινιέτα και την απαγόρευση χρήσης των παράπλευρων δρόμων, σύμφωνα με το Υπουργείο διασφαλίζει  πραγματικές και δίκαιες χρεώσεις για τους χρήστες των αυτοκινητοδρόμων.

Αναλυτικά

Σύμφωνα με την ψηφισθείσα τροπολογία, η χρέωση διοδίων μπορεί να γίνεται: α) ανά χιλιόμετρο χρήσης του δικτύου και β) αναλογικά, ανά χρονική περίοδο χρήσης του δικτύου, ημερήσια, εβδομαδιαία, μηνιαία, ετήσια κ.α. με την επιφύλαξη του νομικού καθεστώτος που διέπει τις συμβάσεις παραχώρησης.

Στην τοποθέτησή του επί της συγκεκριμένης τροπολογίας, ο υπουργός έδωσε αναλυτικές διευκρινίσεις για τον τρόπο εφαρμογής του νέου μέτρου, υπογραμμίζοντας, ότι εφεξής θα υπάρχει βινιέτα (κάρτα διοδίων) σε όλες τις εισόδους της χώρας. Κατά συνέπεια, τα φορτηγά και τα βαρέα οχήματα θα πληρώνουν διόδια στις εισόδους της χώρας, ώστε τα μην διέρχονται με ανορθόδοξο τρόπο από τη χώρα μας και να υπάρχουν έσοδα για τη συντήρηση του δικτύου που σήμερα βαραίνει τον ελληνικό λαό

Παράλληλα, στην ίδια νομοθετική παρέμβαση θεσπίζεται η απαγόρευση διέλευσης από το παράπλευρο οδικό δίκτυο για οχήματα επαγγελματικής χρήσης, όταν αυτά υπερβαίνουν μικτό βάρος άνω των 3,5 τόνων, με σκοπό την ασφαλή διέλευση των οχημάτων και τη μείωση του μεγάλου αριθμού τροχαίων ατυχημάτων που σήμερα μας κοστίζουν πολλές ανθρώπινες ζωές.

Σε ό,τι αφορά τις παραχωρήσεις και την ενιαία εφαρμογή του μέτρου και σε αυτά τα οδικά δίκτυα ο κ. Σπίρτζης έκανε λόγο για επιμέρους συμφωνίες που έγιναν τους τελευταίους μήνες και τόνισε ότι με βάση αυτές τις συμφωνίες, μέχρι την ολοκλήρωση των έργων, είναι υποχρεωμένοι οι παραχωρησιούχοι να φέρουν μελέτες, προκειμένου να εγκαταστήσουν και αυτοί αναλογικά ηλεκτρονικά διόδια με την ολοκλήρωση των έργων.

Υπέρ της τροπολογίας ψήφισαν οι βουλευτές ΣΥΡΙΖΑ και ΑΝΕΛ

Κατά της τροπολογίας η ΝΔ, το ΚΚΕ και η Ενωση Κεντρώων

Παρών δήλωσαν το Ποτάμι και η Δημοκρατική Συμπαράταξη.