Συνέχεια δίνει με ανακοίνωσή της η ΝΕ ΣΥΡΙΖΑ Ξάνθης, στη συζήτηση που έχει ανοίξει για την επιδότηση του κόστους εργασίας 12%, λίγες μέρες αφότου καταργήθηκε και επίσημα, μετά από αρκετά χρόνια που η καταβολή του είχε πάψει προς τις επιχειρήσεις.

Στην ανακοίνωση αναφέρεται:

Σε απάντηση των ετεροχρονισμένων επιχειρημάτων του Επιμελητηρίου Ξάνθης, το οποίο με καθυστέρηση 6 ετών θυμήθηκε να διαμαρτυρηθεί για την κατάργηση της επιδότησης του εργοδοτικού κόστους των επιχειρήσεων των Παραμεθόριων Περιοχών, αναφέρουμε ότι στόχος μας δεν είναι η παράνομη επιδότηση των επιχειρήσεων των περιφερειών μας, αλλά η δημιουργία σταθερού και συμβατού με την κοινή αγορά καθεστώτος χορήγησης περιφερειακών ενισχύσεων.

Θέλοντας να είμαστε ξεκάθαροι, σαφείς και όχι λαϊκιστές, σημειώνουμε ότι το μέτρο, που προβλέφθηκε με το άρθρο 21 του Ν. 1767/1988, όπως τροποποιήθηκε με το άρθρο 32 του Ν. 1836/1989 και εν συνεχεία εξειδικεύονταν μέχρι το 2009 με διαδοχικώς εκδοθείσες Υπουργικές Αποφάσεις, οι οποίες πολλές φορές βρίσκονταν και εκτός νομοθετικής εξουσιοδοτήσης, εξυπηρετώντας συγκεκριμένα συμφέροντα, αντίκειται την ευρωπαϊκή νομοθεσία όσον αφορά το ζήτημα των Κρατικών Ενισχύσεων Περιφερειακού Χαρακτήρα, όπως αναπτύσσεται στο άρθρο 107 της Συνθήκης για τη λειτουργία της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΣΛΕΕ), και ιδίως στο άρθρο 107 παράγραφος 3 στοιχεία α) και γ).

Είναι γνωστό ότι κρατικές ενισχύσεις που νοθεύουν τον ανταγωνισμό ή επηρεάζουν τις συναλλαγές, είναι ασυμβίβαστες με την εσωτερική αγορά, ενώ ειδικές εξαιρέσεις μπορούν να προβλεφθούν μόνο από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, μέσω της έγκρισης κανονισμών εξαιρέσεων. Τέτοια εξαίρεση προβλέπει ο Γενικός Κανονισμός Απαλλαγής κατά Κατηγορία «ΓΚΑΚ» (σημειώνουμε ότι αναφερόμαστε στον υπ’ αριθμ. 651/2014 ισχύοντα Κανονισμό και όχι στον καταργηθέντα υπ’ αριθμ. 800/2008 Κανονισμό που -είτε από άγνοια, είτε από προχειρότητα είτε από σκοπιμότητα- επικαλούνται οι υποκινητές αυτού του «ντόρου»), ο οποίος όμως εξαρτά κάθε παρεχόμενη παρέκκλιση υπό πολύ αυστηρές προϋποθέσεις και περιορισμούς. Έτσι συμβατές με την εσωτερική αγορά δύνανται να θεωρηθούν και ορισμένες μορφές ενισχύσεων σε συγκεκριμένες απομακρυσμένες περιφέρειες, εφόσον στοχεύουν στη στήριξη της οικονομικής ανάπτυξης μιας περιοχής και στη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας.

Στο ως άνω συγκεκριμένο πλαίσιο η επιδότηση του μισθολογικού κόστους είναι συμβατή με την εσωτερική αγορά μόνο όταν γίνεται λόγος για δημιουργία νέων θέσεων εργασίας, οι οποίες προσδιορίζονται από τον ισχύοντα Κανονισμό με ποιοτικά και ποσοτικά χαρακτηριστικά, ενώ σε καμία περίπτωση δεν δικαιολογείται η εν γένει, αδιαβάθμητη και απεριόριστης διάρκειας επιδότηση των εργαζομένων κάθε επιχείρησης ανεξαρτήτως χρόνου ενάρξης της λειτουργίας αυτής, ανεξαρτήτως του αν πρόκειται για νέα ή παλιά επένδυση, ανεξαρτήτως του μεγέθους της και ανεξαρτήτως της δημιουργίας νέων θέσεων εργασίας και της διατήρησης αυτών.

Τα καθεστώτα δε κρατικών ενισχύσεων των κρατών – μελών που στρεβλώνουν τον ανταγωνισμό ρητώς προβλέπεται ότι υποβάλλονται και σε εκ των υστέρων αξιολογήσεις, ενώ σκοπός κανενός δεν θα πρέπει να είναι η παράνομη παροχολογία, η οποία εν συνεχεία αναζητείται, αφήνοντας έκθετους τους δήθεν «δικαιούχους», αλλά η ανάπτυξη ενός συμβατού με την εσωτερική αγορά συστήματος κρατικών περιφερειακών ενισχύσεων, επί του οποίου η Περιφέρεια και ο Νομός μας διεκδικεί σημαντικό μερίδιο.

Αυτοί τέλος που υποκινούν το όλο θέμα, πρέπει να απαντήσουν στο αυτονόητο: Γιατί επί 6 χρόνια, που δεν χορηγούνταν η σχετική επιδότηση τηρούσαν «σιγή ιχθύος»;;;

Προφανώς διότι γνώριζαν τότε, όπως και τώρα, ότι η εν λόγω επιδότηση είναι ασύμβατη με την εσωτερική αγορά!! Και επειδή κάποιοι επικαλούνται την απάντηση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής σε σχετικό ερώτημα που υπεβλήθη από την κ. Σπυράκη διερωτώμεθα: Γνωρίζει το Επιμελητήριο Ξάνθης ότι σύμφωνα με την απάντηση της κ. Vestager η χορήγηση ενισχύσεων περιφερειακού χαρακτήρα επιτρέπεται μόνο για αρχικές επενδύσεις, ενώ το μισθολογικό κόστος μπορεί να επιδοτηθεί μόνο σε αυτές, και μάλιστα υπό αυστηρές προϋποθέσεις, που δεν συμπεριλαμβάνονταν στις σχετικές Υπουργικές Αποφάσεις;;;;

Το νομικό πλαίσιο, τόσο σε ευρωπαϊκό όσο και σε εθνικό επίπεδο, ανέλυσαν επαρκώς οι βουλευτές του Νομού Ξάνθης σε συνάντηση που είχαν με το Επιμελητήριο Ξάνθης, ενώ κατέστησαν σαφές ότι στόχος τους είναι όχι να καταργηθούν οι περιφερειακές ενισχύσεις, αλλά να προβλεφθούν τέτοιες κατά τρόπο σύννομο και συμβατό με την κείμενη ευρωπαϊκή νομοθεσία, ώστε να υπάρξει στο Νομό μας πραγματική ανάπτυξη, να μειωθούν οι δυσκολίες, να αντισταθμιστεί το επιπλέον κόστος που αντιμετωπίζουν οι μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις και κυρίως να γίνουν νέες επενδύσεις.

Σε αυτή τη γραμμή κινούμαστε και προς αυτή την κατεύθυνση, με σοβαρότητα, συνέπεια και δουλειά διεκδικούμε την ανάπτυξη, η οποία θα φέρει θέσεις εργασίας.

Οι επιχειρηματίες της Περιφέρειάς μας το έχουν ήδη κατανοήσει όπως και αρκετοί πρόεδροι επιμελητηρίων.

Ο πρόεδρος του ΕΒΕ Ξάνθης συνεχίζει να κάνει αντιπολίτευση στην κυβέρνηση, απαξιώνοντας το ρόλο του. Δεν θα τον ακολουθήσουμε στον κατήφορο Δυστυχώς γι αυτόν οι επιχειρηματίες του τόπου, γνωρίζουν.