SIDIROPOULOS-EDITORIALΟ γράφων παρακολούθησε το πρωί της Τετάρτης στη ΔΟΥ της Ξάνθης την προσπάθεια μιας  ευγενέστατης υπαλλήλου, απέναντι σε ένα δύστροπο φορολογούμενο που ήθελε να εξυπηρετηθεί για ένα θέμα άλλου τμήματος από τη συγκεκριμένη υπάλληλο. Παρότι επί πολύ ώρα την απασχολούσε και είχε προκαλέσει τεράστια ουρά, η υπάλληλος παρέμεινε ευγενική και έφτασε στο σημείο να καλέσει από το προσωπικό της κινητό, συνάδελφό της, ώστε να εξυπηρετήσει τον κύριο που έπρεπε να πάει, κανονικά, στον παραπάνω όροφο!

Στο τέλος, αφού οι υπόλοιποι φορολογούμενοι άρχισαν να ενοχλούνται και συνέστησαν, ευγενικά πάντα, στον ηλικιωμένο κύριο να πάει στο σωστό τμήμα και να αφήσει ήσυχη την  υπάλληλο – για να εξυπηρετηθούν κάποτε κι αυτοί- διαπίστωσαν ότι εκτός από τα συγχαρητήρια χρειάζεται μια σύσταση στην ευσυνείδητη υπάλληλο, ώστε να είναι περισσότερο τυπική και όχι τόσο καλή γιατί κάποιοι φτάνουν στο άλλο άκρο και το εκμεταλλεύονται ! Και δεν είναι η μόνη στην εφορία της Ξάνθης, όπου αρκετά συχνά οι υπάλληλοι έχουν αποσπάσει την ευαρέσκεια των φορολογουμένων για την προσπάθειά τους.

Όμως και οι υπόλοιποι φορολογούμενοι παρέμειναν ψύχραιμοι και αντιμετώπισαν με σύνεση το πρωτόγνωρο περιστατικό που εξελισσόταν μπροστά τους. Γιατί όταν οι υπάλληλοι μιας υπηρεσίες φέρονται, διαχρονικά, τυπικά και ευσυνείδητα στους συναλασσόμενους, «εκπαιδεύουν» και τους πολίτες σε μια σωστή λογική (καθιστώντας το συγκεκριμένο δύστροπο κύριο, εξαίρεση).

Όταν η δημόσια διοίκηση στελεχώνεται σταδιακά από -νέα και- μορφωμένα στελέχη, μέσα από αξιοκρατικές διαδικασίες, έρχεται η ώρα που προχωράει ένα βήμα μπροστά. Αρκεί να ενδυναμώνονται θεσμοί αδιάβλητοι όπως οι Πανελλαδικές Εξετάσεις και το ΑΣΕΠ, στις οποίες μπορούν να ελπίζουν οι νέοι, αν θέλουν να έχουν τύχη και να μην είναι όμηροι του παλαιοκομματικού συστήματος.

Όσο θα ενδυναμώνονται οι θεσμοί αυτοί, τόσο θα καταρρέει το πολιτικό κατεστημένο που χρεοκόπησε τη χώρα και την κατέστησε ανάπηρη.

 

Γιάννης Σιδηρόπουλος
isidister@gmail.com