SIDIROPOULOS-EDITORIALΠολλά ήταν τα διδάγματα που προκάλεσε η υπόθεση του Νηπιαγωγείου και της Α΄Δημοτικού στον Εχίνο Ξάνθης με το χειρισμό και τις αντιδράσεις διαφόρων πλευρών.

Το πρόβλημα αφορούσε στην άρνηση γονέων των περισσότερων νηπίων του χωριού,  να τα εγγράψουν στο Δημόσιο Νηπιαγωγείο και την αδυναμία εγγραφής στην Α΄Δημοτικού  των παιδιών που δεν φοίτησαν, αντίστοιχα, πέρυσι. Όλοι τους ζητούν τη λειτουργία δίγλωσσων νηπιαγωγείων.

Μόλις προέκυψε το πρόβλημα όλοι οι ακραίοι «έπεσαν» επάνω στην υπόθεση για να βγάλουν το δικό τους κέρδος, πολιτικό και όχι μόνο. Κάποιοι παράγοντες της μειονότητας βρήκαν αφορμή να βγούν στο προσκήνιο καταδικάζοντας τη στάση της Ελληνικής Πολιτείας ενώ ο Διευθυντής του Δημοτικού Σχολείου που φέρεται να προκάλεσε το πρόβλημα, ένιωσε προφανώς ότι ανταπέδωσε τη στήριξη διαφόρων κύκλων στο πρόσωπό του. Από  την πλευρά της η Πολιτεία κρύφτηκε για να μην αντιμετωπίσει το πρόβλημα, αν και τα προηγούμενα χρόνια το «έκρυβε» κάτω από το χαλί για να της επιστρέψει διογκωμένο (όπως συμβάινει πάντα με όλα τα μειονοτικά προβλήματα). Οι ακραίοι της πλειονοτικής πλευράς και των Αθηνών βρήκαν ευκαιρία να ξεσπαθώσουν και να διδάξουν πάλι πατριωτισμό και εθνικοφροσύνη. Τα ΜΜΕ επίσης βρήκαν ευκαιρία να «βάλλουν» κατά του Προξενείου, δικαίων και αδίκων με την ικανοποίηση του παράγοντα που επιβεβαιώνει ότι είναι χρήσιμος (το γεγονός ότι κάποιοι συμπίπτει προσφάτως να εμφανίζονται ως απολογητές της Χ.Α. είναι προφανώς τυχαίο) Όλοι λοιπόν είχαν κάποιο κέρδος.  Όλοι;

Πώς έλυσαν το πρόβλημα Ζεϊμπέκ και Μελισσόπουλος

Δύο άνθρωποι φαίνεται ότι είχαν διαφορετική άποψη. Ο μειονοτικός βουλευτής Ζεϊμπέκ Χουσείν που ανέφερε ότι «πολιτική πάνω από τα παιδιά δεν γίνεται» και ότι το θέμα των δίγλωσσων νηπιαγωγείων είναι σοβαρό, έχει τεθεί από το κόμμα του ΣΥΡΙΖΑ,  αλλά δεν είναι αυτή η στιγμή που θα λυθεί. Ο άλλος ήταν ο Προϊστάμενος της Πρωτοβάθμιας Ξάνθης Σάββας  Μελισσόπουλος, ο οποίος προφανώς και έμεινε ακάλυπτος – παρόλο που υποστηρίζει ότι ενήργησε με τη στήριξη της υπηρεσίας του- από ένα Υπουργείο ανεύθυνο και προφανώς μακριά από την πραγματικότητα της Θράκης. Και αφού όλοι επένδυαν από την πλευρά τους στην ένταση, αυτοί οι δύο φαίνεται να συνεργάστηκαν –παρότι η ιδεολογική τους ταυτότητα είναι αρκετά διαφορετική- και  μετά από μεγάλη συζήτηση και προσπάθεια του βουλευτή επί τόπου, ω του θαύματος, οι γονείς των νηπίων έγραψαν τα παιδιά τους στο Δημόσιο Νηπιαγωγείο !
Οι κορώνες είναι εύκολες, οι λύσεις είναι δύσκολες !

Αυτή την εξέλιξη δεν την περίμενε κανείς και πράγματι, δημιούργησε μεγάλη ενόχληση – περιέργως- και στις δύο πλευρές, αποδεικνύοντας ότι όλοι οι παράγοντες είχαν επενδύσει στο αδιέξοδο. Τη μεγαλύτερη πίεση προφανώς θα δέχτηκε ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ γιατί ως μειονοτικός είχε «στο κεφάλι του» τους ακραίους και των δύο πλευρών που πίεζαν για μη λύση. (Οι μεν για να τα βάλλουν με την ελληνική πολιτεία, οι δέ για να πουν πόσο εγκάθετος είναι ο μειονοτικος βουλευτής) Μετά το αρχικό σοκ, οι ακραίοι των δύο πλευρών αναθάρησαν -μέχρι και το Μάντατζη Τσετίν έβγαλε ανακοίνωση  μόλις χάθηκε το θέμα από τη δημοσιότητα-  και επισημαίνουν ότι ακόμη δεν έχει λυθεί το πρόβλημα της Α’ Δημοτικού. Σωστό είναι αυτό αλλά οι κινήσεις όλων μοιάζουν να πιέζουν απροκάλυπτα, πια, για να μη λυθεί.

Ποιος ασκεί εκπαιδευτική πολιτική στη Θράκη;

Ήταν ένα πρόβλημα που προέκυψε από μια κακή συμπεριφορά και λανθασμένες κινήσεις του Διευθυντή Κουράκ, ενώ το πρόβλημα θα ήταν ήδη λυμμένο. Όμως ήταν μια καλή αφορμή για να διαπιστώσουμε  τι είδους  κριτήρια έχει ο καθένας και πόσο επιθυμεί τη λύση των προβλημάτων ή την ένταση των διαφορών και του διχασμού. Έτσι λοιπόν δουλεύει το σύστημα και η δράση του Διευθυντή του στοίχισε τη θέση του, όπως πολύ σωστά έπρεπε να γίνει. Στην Ελλάδα πολιτική δεν ασκούν ούτε οι δάσκαλοι, ούτε οι γονείς, ούτε οι διπλωμάτες, δεν ασκούν ούτε ο Κουράκ του Εχίνου, ούτε η Νικοπούλου του Μ. Δέρειου. Εκπαιδευτική πολιτική ασκούν οι θεσμοθετημένοι παράγοντες και το Υπουργείο Παιδείας. Και όταν αυτό «κολώνει» και εμφανίζεται ανεύθυνο και άτολμο να υποστηρίξει τις αποφάσεις του, τότε μετριοπαθείς άνθρωποι πρέπει να λύνουν τα προβλήματα.
Σπάνια συμβαίνει αυτό αλλά στην περίπτωση του Εχίνου συνέβη και ήταν ένα ηχηρό μήνυμα απέναντι σε ανεπαρκείς και διχαστικούς ότι τα προβλήματα δεν θα τα λύσουν οι υπερπατριώτες εθνικιστές των δύο πλευρών, η ενόχληση των οποίων για τη λύση είναι χαρακτηριστική περίπτωση της Θράκης. Η θεωρία των δύο άκρων είναι απολύτως λανθασμένη όταν χρησιμοποιείται για την κεντρική πολιτική,  αλλά απόλυτα ταιριαστή στη Θράκη. Τέλος, η αναγκαστική εξέλιξη, πια, είναι η εγγραφή των 22  μαθητών (που έμειναν μόνο στον Εχίνο ενώ οι υπόλοιποι 100 έχουν εγγραφεί, με αμοιβαίες υποχωρήσεις).

Το πρόβλημα το έχουν τα παιδιά τους !

Και αν δεν το κατάλαβαν οι γονείς, το πρόβλημα δεν το έχει ούτε ο πρώην διευθυντής, ούτε οι βουλευτές, ούτε η Πρωτοβάθμια, ούτε το Προξενείο, ούτε το Υπουργείο Εξωτερικών, ούτε κανείς άλλος. Το πρόβλημα το έχουν τα παιδιά τους, προφανώς. Και αφού δέχονται τις κακές συμβουλές διαφόρων, ας ρωτήσουν γιατί όλοι αυτοί δεν στέρησαν ποτέ από τα παιδιά τους την καλύτερη δυνατή μόρφωση, πέρα και έξω από «γραμμές» και «οδηγίες»;

Τέλος, το θέμα των δίλωσσων νηπιαγωγείων στη Θράκη είναι πράγματι ένα πρόβλημα για τα παιδιά της μειονότητας και ας κάνουν κάποιοι ότι δεν το βλέπουν. Όμως δεν θα λύθεί τώρα και –σίγουρα- δεν θα λυθεί από τους «Μουτζαχεντίν» των δύο πλευρών. Σοβαροί και ήρεμοι άνθρωποι μπορούν να το λύσουν εύκολα,  χωρίς κόστος και χωρίς συνταρακτικές αλλαγές και φανφάρες. Αρκεί να το θέλουν και λύνεται αύριο.

ΥΓ

Στον διπλανό χωριό του Κένταυρου – που δεν είναι λιγότερο η περισσότερο «φιλοτουρκικό» σε σχέση με τον Εχίνο- ζητούν και απαιτούν από την Εκπαίδευση να πολλαπλασιάσει τις θέσεις στο Δημόσιο Νηπιαγωγείο για να μπορούν να φοιτούν όλα τα προνήπια του οικισμού, παρότι δεν είναι υποχρεωτικό. Πόσο καλύτερα είναι τα πράγματα όταν οι γονείς σκέφτοναι τα παιδιά τους και όχι την πολιτική. Πόσο πιο ευχάριστο είναι για την Εκπαίδευση όταν οι άνθρωποι ζητάνε αντί να αρνούνται…

Γιάννης Σιδηρόπουλος
isidister@gmail.com